5 apr. 2011

Blend in !!!!

O sa ating un subiect tare sensibil, dar care ma tot streseaza de ceva vreme. Iar inainte sa incep ii rog pe putini mei cititori de origine saseasca/maghiara/ungara sa nu-si piarda timpul cu cititul acestui post. Iar pentru cei care se vor grabi sa-mi urle RASIST-O , ii anunt ca bunica-mea e unguroiaca!

Am vazut Rango sambata seara , datorita lui Jonny Depp bineinteles, ce am retinut si aparent anumiti oameni de anumite origini nu par sa inteleaga e partea cu BLEND IN -ul !!! Se intampla uneori ca intr-un cadru sa fi nu doar minoritar , dar si diferit de restul, insa cu toate astea nu tre sa-i desconideri pe ceilalti cu atat mai mult pentru ca or fi ei prosti, dar cu siguranta sunt mai multi ca tine ! Accepta-i, nu incerca sa le schimbi mentalitatea inainte sa le-o intelegi.
Noi astia fara origini, romani in acte si in globule rosiii, aparent suntem mai multi si mai prosti pentru ca nu reusim sa intelegem oamenii de alte origini , si tot pentru ca suntem si mai multi , suntem si vinovati (inca nu am aflat de ce anume, dar clar e ca suntem vinovati). Hai sa va zic eu ce nu inteleg : cum o fi oare sa traiesti in mijlocul Romaniei de cand te stii, din tata-n fiu si sa nu stii boaba de romana? Ca nah la ce sa-ti trebuiasca daca toti vecini tai vorbesc maghiara si daca mintea ta nu poate sa-si imagine ca dincolo de casele vecinilor tai mai sunt alte case unde ghici ce vorbesc oamenii aia de le locuiesc : NU MAGHIARA asta clar. Am fost in Covasna asta vara in scopuri muncitoresti, nu pot sa zic ca am simtit ca sunt in alta tara pana cand i-am zis unei vanzatoare 'ciocolata de casa , va rog' si nu a inteles pana nu i-am aratat cu degetu' . Eu personal am simtit ca ei ne urasc pe noi astia fara origini si iarasi nu inteleg o treaba: nu s-au saturat sa ne poarte atat ura ? nu ar fi mai simplu sa se amestece printre noi astia multi si prosti ? Nu sunt la curent cu cerintele lor politice, vor autonomie ? vor sa-si faca propiul lor stat de drept ? sau vor sa se uneasca Ungariei ? ce vor ei de fapt ? Ca mie asa personal mi se pare ca ei nu vor sa apartia Romaniei, dar nici Ungaria nu vine dupa ei sa-i salveze.
E cam ciudat faptul ca intr-o tara unde limba oficiala e romana, exista scoli unde se preda in maghiara si ceva imi spune mie ca nu e cu circuit deschis si pentru romanii fara origine (poate ma insel) .

Trecand din lac in put, stimati cetateni straini care va prezentati in frumoasa tara in scopul de a locuii pe termen lung, nu inteleg de ce NOI trebuie sa ne obisnuim cu obiceiurile voastre si de ce al noastre sunt asa iesite din comun ? Ati venit in Romania, traiti ca in romanii !!!
Iar cetateni romani care plecati in diverse tarii al lumii, obisnuiti-va cu obiceiurile de acolo, nu sunt niste ciudati aia, au pur si simplu un alt fel de a privii lucrurile. Plecati in Italia, traitii ca italienii !!!

E foarte important sa-ti pastrezi cultura si obiceiurile de acolo de unde vi, dar faptul ca iti lipsesc si ca iti e dor de ele nu trebuie sa te faca sa critici sau sa respingi ceea ce acolo unde ajungi tu pare normal ! Cred ca e mai frumos sa fim multiculturali intr-o lume atat de mare pe care nu o sa o cunoastem niciodata in totalitate decat sa fim uni-culturali sa stim 5 chestii mari si late despre lumea inconjuratoare si sa avem impresia ca sunt cele mai bune.

Asa ca BLEND IN PPL !!!

5 comentarii:

  1. mama ce-mi place :)))))))
    bine zis, Adri!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. am inteles, deci tu vrei sa ma vezi cu cearshafu' pe cap , aia vrei tu :))) Poate iti implinesc dorinta :))

    RăspundețiȘtergere
  3. S-a urcat vrajitoarea pe matura ma :))) imi place cand esti asa inversunata :)) mi-ar fi placut si mai mult sa te vad dand din maini si gesticuland de zor :))

    RăspundețiȘtergere
  4. nu sunt inversunata tu ce ai ? sunt chiar pasnica

    daaaa sigur tu denisa popa cu capu acoperit :))

    RăspundețiȘtergere