17 aug. 2011

Jurnal de calatorie. Destinatie : Balchik


Voi trece direct la subiect. Asa ca voi recunoaste ca, precum orice om care greseste, am plecat la drum cu o impresie gresita despre ce aveam sa gasim odata ajunsi la destinatie. Ce-i drept, au contribuit si altii la aceasta idee generala. Dar am fost placut surprinsa ca m-am inselat.
In primul rand, Balchik este o destinatie pe care o recomand cu incredere oricui. Nu va inchipuiti ca am plecat cu bilete, rezervare la hotel sau cea mai mica idee cum va fi drumul. Vazusem doar o harta, intr-o noapte tarziu (prietenii stiu de ce) si nici macar nu eram convinsa ca plecam, dar ca vom ajunge pana acolo. De fapt, dupa 2 ore si jumatate de stat in vama, am zis ca ne oprim in cea mai apropiata statiune. Si ne-am oprit. Si am mai mers putin cate putin pana cand am zis ca trebuie sa mergem pana la capat, nu "trebuia sa scapam din vedere obiectivul". Am umblat hai hui prin Bulgaria, am luat statiunile la rand una cate una, dar ultima a meritat drumul.
Peisajul este de-a dreptul superb, apa era limpede ca lacrima, iar oamenii au fost mai mult decat primitori. Cu noi, strainii, ceea ce la noi nu se intampla des. Majoritatea cunosc cuvinte in romana (meniurile restaurantelor sunt si in romana), deci poti purta o conversatie lejera, fie ea chiar si despre mancare. Daca nu stiu romana, stiu cate putin dintr-o gama larga de alte limbi. Am intalnit un domn care ne-a ajutat sa cautam cazare si ne-a vorbit in engleza, germana, romana.. si cred ca mai stia cateva boabe de alte limbi :)).
Preturile sunt acceptabile, de la un hotel simplu pana la cel de 4 stele, mancarea este foarte bine gatita si mai ales proaspata (midiile sunt la mare cautare, atat de mare incat trebuie sa pandesti momentul sa le comanzi) iar servirea este impecabila.
Statiunea este intr-adevar plina de romani, dar acei romani civilizati.
Pe scurt, daca va doriti o vacanta linistita, departe de stres, aglomeratie si nesimtire.. luati o harta si urmati drumul pana acolo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu