5 dec. 2009

Parvenitul nu leaga prietenii..


parvenit= "om îmbogățit, ajuns, înălțat la o treaptă superioară fără a avea merite deosebite și adesea pe căi necinstite."

Definita dictionarului explicativ roman al acestui personaj de care toti ne-am lovit macar o data in viata,iar celor care nu au avut ocazia sa-l cunoasca am sa le dau cateva ideii despre ce inseamna el pentru noi.

Am intalnit cativa parveniti de-a lungul si de-a latul timpului, insa o tanara domnsioara foarte ambitioasa de fel mi-a atras atentia cel mai mult.Am atatea cuvinte de "lauda" la adresa ei incat pana si pe blog ar trebui sa se inventeze cenzura.Cand te angajezi intr-o multinationala inca de la interviu ti se prezinta statistici cu posibile avansari intr-un an sau poate chiar 6 luni, in functie de performantele tale in orice caz pentru o avansare rapida trebuie sa faci ceva extraordinar,remarcabil.Insa aceste lucruri stim toti sunt greu de realizat intr-un timp scurt, prin metode traditional-cinstite.Cum dorinta de promovare a acestei tinere era mai mare decat principiile ei(sa presupunem ca ele existau totusi) a cautat alte metode, traditioanale si acestea din urma inca de pe vremea lui Tanase Scatiu dar nu la fel de cinstite.Iar de aici totul devine interesant,mai ales ca Sefu' nici macar nu era barbat,care cu siguranta ar fi fost mai usor de manipulat, de o tanara atat de ambitoasa ca domnisoara,era o femeie,exact ca ea,parvenita la randul ei,pentru ca altfel nu imi explic cum a putut sa-i ofere tinerei parvenite un post pentru care nu avea nicio pregatire si nici macar pasiune(ingredientul care de multe ori cantareste mai mult decat pregatirea).Un post unde avea ca atributii, in primul rand conducerea unei echipe de oameni,tineri la fel ca ea,cu ideei multe,entuziasamati de noul loc de munca etc. Doar ca ea dupa ce ajuns in posesia acestui post(prin intocmirea de raporte despre intarzierile ficarui coleg,fiecarei modifcarii minore de program,pauza,cacaturi cu alte cuvinte catre batrana parvenita cea care a numit-o in functie ulterior,probabil pentru ca savura cu placere cacaturile lipsite de importanta ce se petreceau in timpul orelor de program) a uitat brusc ca suntem oameni,scoliti si pregatiti de lupta :) si a inceput sa ne trateze ca pe o turma de vaci,pe care a incercat so o priponeasca cu ideile ei fixe,ce se rezumau simplu la o singura idee "I'm right,you're wrong".Iar cand observa ea vacile nu mai dau lapte,ba mai mult vor sa paraseasca tarlaua condusa de ea,adopta atitudine prietenoasa...mangaiatul ugerului,de exemplu pana la pupatul direct in cur,pentru ca oricum era obisnuita si daca tot a dat roade mereu,sigur va functiona si cu vacile,dar nu a functionat absolut deloc,da mai mult ne-a dezvoltat un sentiment ciudat de greata si scarba asa ca multi dintre noi ne-am hotarat sa o lasa singura pe tarlaua ei...unde am auzit ca si-a adus alte vaci,unele mult mai ascultatoare si mandre purtatoare de pripon.


sursa foto:http://alexaionescu.files.wordpress.com/2009/10/ciocoii-vechi-si-noi-mare.jpg

Un comentariu:

  1. Eu astept deznodamantul povestii dar am un sentiment ca o sa fie unul "not OK" pentru ca individa din poveste si-a gasit tara potrivita in care sa traiasca si sa se dezvolte ca o "mătasea-broastei" pe un lac imputit.

    RăspundețiȘtergere