19 sept. 2010

Turismul în Romania!

Am stat eu și am analizat frumusețile patriei, cum am făcut câteva drumuri de la nord la sud , de la sud la est si asa mai departe si am admirat cam tot ce era de admirat si mi-am dat seama ca nu prea am ce sa sa-i recomand unui turist străin sa vina sa viziteze in Romania, căci cam tot ce avem noi au si alți ! Pai sa începem cu Marea Neagra, cam ce e de văzut acolo si nu poți sa găsești in alta parte la preturi mult mai bune? Ok munții Carpați, foarte frumoși, impunători, etc. dar sa nu uitam ca au doar 2000 m altitudine, iar in Europa se găsesc munții de 2ori mai înalți, unde pasionații de sporturi de iarna chiar pot practica aceste sporturi in condiții decente. Decent este un termen care lipsește cu desăvârșire din vocabularul turismului din Romania ! Castele, avem si noi, doar ca nu știm sa le punem in valoare si nu in număr la fel de mare ca alte orașe din Europa. Cum sa le vindem noi americanilor mitul lui Dracula ? Cum sa facem turism cu o idee americana, noi suntem tradiționali, ne încăpățânam sa facem turism din olărit, meșteșuguri uitate si dansul calusărilor. Sunt aducătoare de turism, dar nu sunt readucătoare(lucrul esențial in industria asta), adică dacă ai văzut calusării o data, nu tre sa te mai întorci si anul următor, ca e același dans de secole. In alta ordine de idei, dacă nu ești cu adevarat pasionat de Romania, nu o sa prea găsești multe lucruri surprinzătoare, poate doar faptul ca nu locuim in copacii, asta dacă ești vreun străin destul de limitat si crezi toate tâmpeniile care le auzi la televizor.

Ce ne suparăm noi romanii când suntem comparați cu vreo țara din lumea a treia, vai cum sa spună una ca asta de noi ? Pai cum sa nu spună, întreb eu? Rata școlarității in Romania scade considerabil, din '90 pana astăzi in Romania s-au închis 2000 de școlii ! Cred ca toată lumea știe in se stare se afla învățământul in zilele noastre si starea generala a profesorilor. Doctorii avem din ce in ce mai putini, din motivele bine cunoscute ! Cu ce ne mândrim noi ? Cu trenurile? Pai aia din lumea a 3 a chiar dacă nu au trenuri, transporturile la ei funcționează pe același principiu ca si la noi : toate la timpul lor ! Pleacă când e plin si ajunge când ajunge ! La noi, iți cumperi un bilet in gara, te urci in tren dar nu stii când ajungi, ba mai mult nici nu exista cineva care măcar sa dea impresia ca știe ceva ! Alternativa șoselelor este la fel imprecisa, pentru ca nu avem autostrăzi pentru a calcula un timp exact ! Iar când avem un turist străin in țară, reacționăm la fel ca cei din lumea a 3 a : vrem sa profitam cat mai mult de pe urma lor, adică sa-i furam !!! Iar dacă cei din tarile din lumea a 3 a au început un proces de dezvoltare, noi cred ca vrem sa ne mutam înapoi in copaci !

Tot ce ne-a rămas e trecutul, ne place sa-l invocam adesea, mai ales când turistul străin da nas in nas cu tigani (care da, sunt peste tot !!! nu sunt 535 250 cum spune un recensământ ci probabil 25% din populația rămasă in Romania-părerea mea ar fi ca nu mai mult de 16 milioane), când ne lovim de câini vagabonzi, când nu știm sa explicam cum se face ca avem la fel de multi cerșetori ca mașini de lux pe străzi ! Când ne lovim de toate astea, imediat le băgam pe gat ca Bucureștiul era Micul Paris, ca pionierii aviației au fost romani, cum stăpânea Enescu vioara la 4 ani, cum a învățat Eliade sanscrita aducând elemente noi in Europa din tradițiile indiene, cum a luat Palade premiul Nobel pentru medicina, cum Romania avea cel mai lung pod din lume peste un fluviu, cel a lui Anghel Saligny. Asa încercăm noi sa-l facem pe turistul străin sa uite ca este in Romania anilor 2010, in timp ce suntem cu mana in buzunarul lui pana la cot !

Acum pot sa ajung si la ideea inițială a postului : legalizarea prostituției !!! Asta v-a aduce si mai multi turiștii si cel mai important v-a creste economia tarii. Adică hai sa spunem lucrurilor pe nume, suntem cunoscuții in lumea întreagă pentru asta ! Curve (nu vreau sa le jignesc pe stimabilele, doar ca asa știu eu ca se numesc cele care fac sex pe bani) ! Meseriile astea sunt in funcție de cerere, asa ca e clar unde e cererea mai mare din moment ce asta e cea mai veche meserie din lume ! Cred ca toată lumea răsfoiește revistele gen 24 fun, care sunt pline de reclame cu : saloane de masaj erotic ! Iar ele sunt si mai multe in orașele turistice, cum ar fi Brașov, Sighișoara etc in aceste orașe 70% din reclame sunt pentru saloane de masaj erotic! Daca încă mai crede cineva ca este vorba doar de masaj zic sa se mai gândească o data !

Am întâlnit la Brașov doua domnișoare care aveau 17 respectiv 18 ani ! Eu fiind acolo cu munca, cu șefi mei (doi domni la vreo 60 de ani ), iar aceste domnișoare i-au însoțit într-o seara la cina. Am rămas blocata ! Cand le-am văzut cum vorbeau cu ei, cum filtrau cu ei, cum ii lăsau sa le mângâieeeeeeeee!!! Imi venea sa borăsc !!! Oare ce cautau aceste domnișoare ? E destul de clar ce cautau, am vorbit si cu șefi mei după si ei erau destul de conștienți de ceea ce cautau tinerele!

Asa ca e destul de clar ce cauta multi dintre turiști in Romania, ii propun doamnei ministru o schimbare de strategie in noua ei campanie de promovare a turismului. Sloganul este bun: Explore the Carpathian garden! Da, da, explorați-o dragi turiști, este plina de flori, una si una !!!
sursa foto:http://www.hushsexholidays.com/documents/contact_request.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu