14 nov. 2010

"Romanica noastra sau Frantuzoaica lor?"

M-am trezit azi la 7 dimineata din cauza durerii de masele si, din lipsa de ocupatie, am inceput sa "rasfoiesc" internetul.Am dat peste blogul lui Huidu (despre care o sa scriu cu alta ocazie ) unde am citit articolul care da si numele postarii de fata: "Romanica noastra sau Frantuzoaica lor". Am citit aberatiile autoarei plus numeroasele comentarii legate de acel articol. As putea sa comentez fiecare afirmatie a tinerei si sa aduc zeci de argumente contra dar m-as intinde prea mult si mi-e teama ca o sa imi ia cumatra bani pe spatiul ocupat pe blog :))
"(...)asa cum e, tara mea e casa mea. Si asa cum pe parinti ii iubesti si ii critici pentru anumite decizii proaste sau cuvinte dure, in final tot ii iubesti." Da, corect! asa ar spune orice copil crescut intr-o familie cat de cat normala, cu mama si tata care au grija sa nu-i lipseasca nimic copilului si , eventual , mai au timp si de ceva gesturi de afectiune. Dar sunt sigura ca un copil nascut "din flori", dintr-o mama alcoolica si un tata necunoscut, care a crescut printre palme si injuraturi si a fost trimis sa cerseasca sau sa fure de cand a inceput sa mearga in picioare, are o parere diferita fata de iubirea de parinti. La fel vad eu treburile si cu Romania si cu romanii. Pentru unii muma, pentru altii ciuma.
Cei care ma cunosc stiu ca ma numar printre "dobitocii" care au plecat din tara pentru ca "nu mai puteam de bine" si pentru ca, in ciuda studiilor si competentelor, nu am avut niciodata un job care sa imi aduca satisfactie materiala. Una dintre diferentele majore intre Romania si alte tari este ca la noi exista munca multa pe bani putini, in timp ce in alte parti remuneratia este direct proportionala cu munca depusa.
"(...)fuga de responsabilitatile pe care le ai in tara natala iti vor da mereu un minus in fata angajatorilor din afara." Alta aberatie emanata de o persoana care habar n-are ce inseamna sa muncesti in alta tara. In Romania am fost angajata la firme care se voiau "multinationale". Sa-mi explice si mie cineva ce inseamna firma multinationala? Patronul e strain si a venit in Romania sa deschida o firma, nu ? Cam asta am inteles eu din multinationalele de la noi. Am cam divagat de la subiect...voiam sa ajung la faptul ca aici unde sunt, lucrez intr-o firma cu adevarat multinationala si n-am observat niciun minus, niciun comportament diferit al managementului fata de angajatii straini.
"(...) metrourile din Romania arata de 10 ori mai bine decat cele din Paris, trenurile lor sunt aproape la fel ca la noi " Woooow! asta da afirmatie. Pai mi s-a ridicat parul pe mine de nervi cand am citit. As trimite-o pe tanara sa faca o calatorie cu trenul rapid, numit si "Foamea", pe ruta Iasi -Timisoara. Dar nu, nu vreau sa-i irosesc 24 de ore din viata, e destul sa circule cu acelasi tren doar de la Ilia la Lugoj, de exemplu, unde linia e NEelectrificata (anul 2010 d.Hr) adica mai putin de 100km in vreo 3-4 ore ( depinde de anotimp si de umoru lui Zamolxis). Ca sa nu mai vorbesc de ceva trenuri personale cu care am avut onoarea (si curajul ) sa circul prin zona Sucevei. Newsflash! Garniturile care compuneau Orient Expressul prin anii '50 - '60, circula in Romania acum. Deci tanara are dreptate, nu e mare deosebire intre trenurile din Franta si cele de la noi. Noooo... deloc!
Si inca un citat, ca nu ma pot abtine! asta m-a lovit sub centura. "Imi iubesc tara cu tiganii ei! Am copilarit intr-un cartier renumit pentru tiganii lui. Si o data nu mi-a fost frica sa ies pe strada. In Franta insa, femeile o luau la fuga pe strazi sa nu fie acostatae de negri. Dar tot mai rai sunt tiganii nostri ca stau intr-o satra si traiesc izolati, decat negrii lor, nu?" Par ou commencer? Pai in primul rand sa ma lamureasca cineva si pe mine: tiganii nostrii traiesc izolati in satre sau in anumite cartiere la oras? autoarea aberatiei a crescut in Bucuresti sau in satra? ca nu mai inteleg. Dar probabil nu se intelege nici ea pe ea ....Saracele frantuzoaice...ar trebui sa fie toate campioane la maratoane si la atletism, cat le antreneaza negrii alergandu-le zilnic pe strazi /:) Am vizitat si eu Parisul, nu foarte in amanunt ce-i drept ( iti trebuie ani ca sa vezi tot) si am trait in Franta si nu m-a alergat nimeni ( oi fi eu mai norocoasa sau nu sunt pe gustul negrilor ).
Oricum, ma bucur ca nu a comparat Romania cu Elvetia sau Austria ....desi sunt sigura ca gasea si pe acolo mizerie pe jos, cersetori si metrouri mai nasoale decat in Bucuresti :

In mod normal, nu as fi dat atentie articolului pentru ca, la urma urmelor fiecare are dreptul la opinie.Dar ma enerveaza oamenii care cred ca detin adevarul suprem si restul, care fac/cred altfel sunt niste "dobitoci".
Oricum ii doresc succes si prosperitate tinerei pioniere si sper sa gasesc si eu Romania aia infloritoare pe care o vede (numai ) ea cand vin in vacanta.
Deuces!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu