2 nov. 2010

"Ati îmbătrânit degeaba!"

Cam asa spunea o doamna într-un autobuz, acum câteva zile, unei doamne si mai in vârstă ca ea ! Evident ca este vorba despre un conflict intre generații, da, dragi mei cititori, azi vorbim despre tineri, adolescenți, moși si babe! :)

Aparent sunt si eu o baba, care nu ii mai înțelege p'ăștia tineri ! :)) Sa va zic o poveste foarte hazlie, o puștoaică de vreo 11 ani, ma întreabă "tu ai prieten?", o întrebare care in mod normal nu ma deranjează absolut deloc, adică dacă ma întreabă Andreea, sa zicem , știu exact sa-i răspund, ba mai mult înțelege si fără sa-i explic eu prea mult. Ii răspund asa mandra de mine "Nu!", fără sa prevăd următoarea întrebare "De ce?" . Aici m-a blocat, ce-i zic? Nu pentru ca bărbații sunt niște porci :)), nu pentru ca vreau sa fiu independenta :)), nu pentru ca vreau sa profit de timpul meu la maxim :)), nu pentru ca nici măcar nu caut un prieten :)). Cam greu sa-i expun astea unei fetite de 11 ani ? Mda, nu prea aveam cum, asa ca i-am zis mai cu juma' de gura, ca nu prea am timp ca blablabla (bullshit) si am deviat subiectul. La care ea imi spune "Eu am prieten! E bogat! Nu prea imi place de el! Dar părinții lui sunt avocați, am fost la munte împreună, facem o grămada de lucruri împreuna ..." Eram like WTF ?!? Asta mica e aproape măritată, ce ii învață in zilele astea la scoală ?!? Sau mai bine zis, ce e in capul părinților ??? Parca tot ceea ce credeam eu pana la momentul respectiv se ridicase asa deasupra mea si simțeam cum ma lovește in moalele capului cu un ciocan ! Iar lovitura de gratie a fost data de puștoaică, care se uita la o poza de-a mea de pe birou(o poza cu echipa Juventus) si îmi spune "dacă nu ai timp de prieten sau ne te interesează sa stii ca nu ar trebui sa ți poze cu băieți la tine in camera" SCREAM!!!

Dintr-un motiv sau altul noi nu prea avem acces la viata părinților noștri dinainte sa existam noi si mai mereu ni se servesc pe tava doar anumite aspecte din tinerețea lor in general niște clișee. Personal nici nu am nevoie sa aflu detalii :)) Doar ca faptele, rămân fapte, fie ca au fost făcute acum 10 minute fie ca au fost făcute acum 10 ani ! Asa ca nu ma deranjează ca nu știu ce au făcut ai mei in tinerețe, nici nu ma interesează dealtfel, nu e treaba mea sa-i judec, dar ce ma deranjează e ca TOATĂ LUMEA UITA!

Uita ca au fost tineri, uita ca in tinerețe ai activități de tânăr , care in marea lor majoritate implica: lipsa de interes fata de adulți, lipsa de responsabilitate, dezinteres totala si rupere de realitate. Toate astea se întâmplă tinerilor si fără sa consume substanțe interzise :)) E definiția generala a unui tânăr, asa ca fie ca se întâmpla in ani '70 fie ca se întâmpla in anii '00 e același lucru ! Singurul lucru care se schimba o data cu trecerea timpului este paleta de activități.... iar din acest motiv apar conflictele si nicidecum pentru ca uni ar fi mai responsabili decât alți sau mai maturi.

Fiecare generație cu activitățile ei ! Poate ca asta e si motivul pentru care suntem îndemnați sa TRĂIM CLIPA! Si ca cel mai important moment din viata noastră este ACUM ! Lucrurile evoluează ! Nu putem sa ne dorim nici sa fim mai tineri, nici mai bătrâni, la fel cum nu putem sa le cerem tinerilor sa fie mai maturi sau bătrânilor sa fie mai cool ! Lucrurile sunt asa cum sunt, acum ! Poate peste o ora se vor schimba, dar pana o sa înțelegem ca fiecare om are propriul sau timp si ca oricâtă morala si teorie si lupte am duce, nu v-om schimba nimic, conflictele astea or sa existe mereu !

Bunica-mea s-a născut în timpul războiului, maica-mea în timpul emancipării femeii în vremuri comuniste, iar eu  la începutul democrației. Este destul de evident ca fiecare dintre noi are propriul ei timp, propria generație si desigur conflicte...

Ar fi bine sa îmbătrânim si noi cu un scop :) si sa nu ajungem babe isterice care urla la copii din fata blocului pentru ca ... se joaca ! :))









Un comentariu: